Apr 7, 2005

A long journey

Maafkan saya kerana agak terlalu lama tidak update blog ni. Waktu dan keadaan tidak mengizinkan.
It was a long journey... mengambil masa seminggu untuk kami tiba di Nagoya dari Yamagata. Macam jauh sangat bunyinya... bukannya apa sebenarnya kami sengaja merancang satu perjalanan yg panjang. Bermula dgn berangkat ke Koriyama yg terletak di Fukushima perfecture, di situ kami bermalam di rumah Jin san keluarga angkat Jepun, bertemu beberapa kenalan Jepun lain yg sudah biasa melawat Malaysia. Jenuh jugalah kami nak menjawab beberapa soalan normal yg biasa akan di tanya oleh org yg biasa melawat negara kita antaranya tentang transpotation survices.. dalam hati sebenarnya.. saya sendiri pun banyak yg tak puas hati lagi pasal public survices negara kita. Banyak yg masih boleh kita baiki, andai sikap org kita boleh di ubah.
Terima kasih kepada Yani (rakan blog) di Tokyo dan Farah (my 'kamcin' junior) di Yokohama kerana susah-susah masak utk kami sekeluarga. Bagi kami yg tengah musafir ni memang bersyukur sangat la kalau ada yg sudi mempelawa makan. Tambah lagi dpt makan masakan tradisional 'tepung pelita' dari Yani.. sedap memang sedap.
Sekarang pula kami dah settle down di Nagoya. Penat jugak pindah randah ni ye. Mengemas dan menyusun semua barang itulah kerja saya beberapa hari yg lalu. Bila semua dah tersusun rapi.. dalam hati tetiba datang perasaan sedih pula, kerana rumah ini akan saya tinggalkan.. tak sampai pun 2 minggu lagi.