Mar 27, 2007

home alone

‘Faris, Mama pergi dulu ye’ laung saya kepada Faris yang sedang mandi.
Ok, simpai sinaide, Faris chantto suru kara (Jangan bimbang, Faris jaga diri baik2) laung Faris kembali.

Sebelum saya melangkah keluar, ‘Faris no koto shinjite agete’ kata hubby cuba menyakinkan saya akan keputusan Faris untuk tidak ke Yamasato gakudo (Yamasato's after-school child care).

Sampai pukul berapa budak ni boleh bertahan agaknya, perkara itu yang berlegar di benak fikiran saya sepanjang memandu tadi. Tidak seperti hari2 biasa, tumpuan pada kerja agak terganggu, apa tidaknya hari ini adalah hari pertama saya membenarkan Faris tinggal seorang diri di rumah.
Tiba-tiba saya dikejutkan oleh bunyi signal skype. Segera menoleh ke pc, tertera message... Faris call, dia suruh abg balik rumah sekarang.
Memang dah saya agak, tapi tidaklah sangka seawal jam 10 pagi dia talipon.

Saya terus menalipon rumah.

‘Tadi Faris kata ok sorang2 kat rumah’ kata saya kepada Faris.
Ok dakedo, sakki ne dowa ni nankka kikoeta (Ok tapi tadi macam dengar bunyi kat pintu).
Belum sempat saya bersuara ‘Obake kamo (hantu kot)’ sambung Faris lagi.