Feb 18, 2008

Doa

Dari tadi Faris asyik merungut kami tidak singgah Jusco membeli game kesukaannya. Saya membiarkan hubby melayan Faris, kepala saya pening berdenyut-denyut.
‘Kalau tak beli hari ni, tentu pokemon game kad tu habis!’ kata Faris sebelum masuk tidur.

‘Pagi esok kita pergi beli game kad tu. Malam ni Faris minta doa banyak-banyak dengan Allah.’ kata hubby sambil menyelimutkan Faris.

‘Tapi Faris tak tahu macam mana nak minta, boleh Faris doa dalam bahasa Jepun tak papa?’tanya Faris.

‘Boleh, Allah faham semua bahasa, tentu Allah dengar doa Faris.’ jawab hubby cuba menenangkan hati Faris.

Keesokkan harinya pagi-pagi lagi Faris bersiap untuk ke Jusco. Saya tidak ikut sama. Badan masih tidak sihat.
Balik dari Jusco dia terus mendapatkan saya lalu berkata Mama, kamisama te hontoni boku no negai koto kanaete kurerudane (Mama, Allah betul-betul makbulkan doa Faris). Saya lihat lebar senyumnya boleh sangkut sampai ke telinga.