Mar 4, 2008

Ada temuan

--Dua minggu lepas--
'Kenapa mama masak banyak-banyak ni?' tanya Faris.
'Kawan papa nak datang malam nanti.' jawab saya sambil tangan menumbuk bawang.
'Berapa orang, ada kawan Faris tak, kenapa mereka datang mama? tanyanya lagi.
'Tiga orang tapi kawan Faris tak adalah, mereka datang nak bincang pasal robot dengan papa.' terang saya. Faris kelihatan hampa.

--Minggu lepas--
Kami menerima jemputan BBQ dari Shariman & keluarga di Mie. Dialah tetamu kami dua minggu lepas. Selain BBQ banyak lagi hidangan yang disediakan. Bila berjumpa dan berkumpul begini anak-anaklah yang paling seronok. Ramai kawan-kawan Faris di sana.

Kata Faris sebelum kami bertolak balik 'Mama minggu depan hari Ahad kita datang sini lagi ye, Faris dah janji dengan Husna dan Daniel.'
'Eeeemmm... mama rasa sebelum Ahad, Faris dah boleh jumpa mereka di Tokyo!' jawab saya. Berkerut dahi Faris kebinggungan.

--Minggu ini--
Saya sengaja merahsiakan percutian kami ke Tokyo Disneyland dari pengetahuan Faris. Masak benar dengan perangainya yang overexcited. Jika di beritahu awal mulalah dia berangan-angan, jenuhlah nak melayan gelagatnya. Yang paling saya tidak tahan dia akan bersengkang mata, tak nak tidur malam semata-mata menanti hari kami bertolak.
Tambahan lagi jika dia tahu kawan-kawan dari Mie pun pergi sekali. Secara kebetulan dan tanpa di rancang tarikh kami ke Tokyo sama dengan tarikh keluarga Shariman ke sana. Kami mengatur janji berjumpa lagi. Apalah reaksi Faris bila bertemu Arif, Husna dan Daniel di Disneyland nanti..

Jika ada temuan walau dalam apa bentuk sekalipun pasti diketemukan lagi.

Faris & Daniel