Jun 25, 2005

Klinik gigi

Klinik Pergigian Z...
Waktu rawatan
Isnin-Jumaat: 9.30am-12.30pm
2.00pm-10.00pm
Sabtu: 9.30am-7.30pm


Perbualan yang telah saya ringkaskan isi kandungannya,

Me: Hello saya ... dari ..., saya nak buat appointment pukul 10.00 pagi ini.

Somebody (SB) : Maaflah ... doktor biasanya pukul 10.30 baru ada, dia nak hantar anak nya ke ...

Me: Kalau macam tu pukul 2 ptg lah...(sambil check masa rawatan)

SB: Pukul 3 lah sebab pukul 2 doktor tak balik ke klinik lagi.

Me: OK lah hari ini pukul 3. Insyallah saya ke sana.


Hari seterusnya...

Me: Hello saya ... saya nak buat appointment utk cabut geraham bongsu saya, kalau boleh on this coming Thursday at 3.00 pm.

SB: Kalau nak cabut geraham bongsu perlukan 2 doktor, utk buat surgery, rabu ni Dr. A tak ada ...

Me: Oklah nanti saya check schedule saya dan contact U semula.


Hari berikutnya...

Me: Hello saya ... pasal nak cabut geraham bongsu saya tu, saya nak buat appointment hari Sabtu ni 10.00 am.

SB: Sabtu petang baru Dr. A dan B ada, kalau pagi hanya ada satu doktor, surgery tak boleh buat.

Me: How about weekdays, bila Dr. A & B ada?

SB: Kalau malam tu dua-dua doktor boleh datanglah.

Me: ... (dlm hati saya "rumah aku kat puchong tak kan nak drive mai serdang ni malam-malam, si Faris tu pulak mcm mana...)


Dari umur saya 20thn, segala urusan tampal-menampal, cabut, korek, simen gigi, saya buat di negara matahari terbit. Tidak timbul sebarang masaalah dari segi masa appointment, walau sibuk macam mana sekali pun klinik gigi tersebut appointment kita akan cuba diuruskan dengan sebaik mungkin dan pasti keutamaan akan di berikan pada waktu rawatan yang telah tertera, utk ke dua-dua pihak. Pasal doktor tak ada... nak g ambil anak sekolah, tak cukup doktor and so on so forth.. tak pernah saya alami.

Adakah ini fenomena biasa kehidupan kita disini..!?!? Kalau macam ni sampai bila lah geraham bongsu ni saya nak cabut. Gigi bongsu kuuu...