Jun 23, 2005

ohisyasiburi...

Selamat berjumpa lagi dengan teman-teman sekalian.
Maaf kerana agak lama saya menyepi. Pejam celik sudah 2 bulan saya di Malaysia... tanah tumpah darah ku.

Sepanjang tempoh tersebut pengamatan demi pengamatan saya lakukan dalam meneruskan kehidupan baru di bumi sendiri. Rasanya banyak perkara yang boleh saya kongsi bersama tapi ...itulah... kelak hal perbandingan antara melaysia dan jepun pulak yg akan timbul. Bukan senang ye kalau dah lama kita hidup merantau di negara orang dan kemudian nak sesuaikan diri dengan tempat sendiri.

Apa pun hidup perlu diteruskan, pemikiran positif harus disematkan dalam diri, kalau tidak kita tak akan kemana. Yang bestnya kat sini every morning at 6:30 am kalau tak silap saya ada motivasi pagi di TV3, bagus utk didengar tu. Bukan anak-anak aje yg perlukan motivasi kita yang dah besar panjang pun memerlukan santapan rohani tu. Yang ni kat TV jepun tak de kan.