Sep 27, 2005

Alhamdulillah

Selepas selesai berjumpa dgn. Dr. N.. pagi tadi. Rasa syukur yang tak terkira saya panjatkan kepada Ilahi kerana mempermudahkan jalan yang bakal saya lalui.

Dr. N.. telah meluluskan cuti mengikut pasangan ke luar negara yg saya pohon. Tinggal sekarang approval dari dean dan bahagian pentadbiran sahaja. Insyallah hari untuk saya dan faris menjejaki semula bumi sakaru akan menjadi kenyataan.

Sebelum permohonan saya diluluskan ada desas-desus yang mengatakan kemungkinan agak sukar untuk jabatan melepaskan saya kerana kekurangan tenaga pengajar di jabatan kami. Dan balik-balik kerana BOSSSS pompuan lagi payah.. Dalam hati saya betul ke macam tu !?

Tetapi keputusan yg Dr. N.. buat membuktikan fakta boss pompuan cerewet & boss lelaki understanding adalah agak kurang tepat.
Memanglah antara lelaki dan perempuan ada perbezaan, seperti kami orang pompuan quite particular, agak detail, teliti dan mungkin benda-benda kecil juga perlu dipertimbangkan mengikut keadaan. Itu saya sendiri akui. Cuma walau dalam apa hal/perkara sekali pun 'professionalism' yang perlu diutamakan.

Saya yakin satu tugas yang berat sedang Dr. N.. pikul utk memastikan gedung ilmu ini terus menyumbang sesuatu yang terbaik utk anak generasi kita semua.