Sep 7, 2005

Yang ditunggu belum tiba

Dalam perjalanan pulang ke rumah dari ofis semalam Faris mengajukan soalan yg kerap ditanya nya selepas abang terbang ke Nagoya.

F : "Mama bila Papa nak balik?"
Me : "Papa banyak kerja kat 'gakkou' Faris, nanti bila Mama dah habis kerja Mama kat sini kita g Jepun jumpa Papa ye"

Faris mengangguk tanda faham sambil senyum melerit ke arah saya. Saya tahu Faris mengharapkan hari-hari pantas berlalu utk dia segera berjumpa dengan Papa nya.

Kekadang kesian melihat Faris, di rumah hanya saya dan dia, teman permainannya ialah 'omocha'-deka ranger, power ranger, deka red, ... yang dibawa dari Jepun. Lepas penat bermain rancangan dlm network cartoon yang menjadi pilihan nya pula. Kemudian beralih pula ke 'pasokon' saya. Boleh dikatakan dia banyak bermain sendirian.

Sebelum Faris melelapkan matanya malam tadi,
kami bersembang-sembang. Tanya saya "Faris nak adik tak?"
Jawab Faris "Tak nak"
"Kenapa" tanya saya lagi.
"Nanti adik ambil barang mainan Faris"
Dalam hati saya Faris masih dlm dunianya sendiri.

Hakikatnya yang sentiasa datang berkunjung setiap bulan masih belum tiba ...