Sep 30, 2005

Mama boleh bagi Faris aaa...

Menjadi rutin di awal pagi selepas menyediakan simple breakfast barulah saya akan megejutkan Faris bangun. Faris pula memang liat sikit utk mandi pagi, sejukkkk katanya, jadi biasanya sayalah yang akan memandikannya.

Selepas dimandikan dia akan berselimut dalam tuala mandinya. Dan pagi tadi tanpa saya duga sedikit pun Faris mengajukan soalan yg selama ini tidak pernah terlintas di fikiran ini.

'mama boleh bagi Faris, abang, kakak, adik tak?'

Seperti terpukau saya dibuatnya dgn soalan itu. Dalam hati patutlah lama sangat dia termenung dalam selimut tualanya tadi. Rupa-rupa dia tengah memikirkan sesuatu...

Kehadiran Faris terlalu istimewa dalam hidup kami.
Saya mengandungkan Faris di saat diri ini masih belum bersedia utk bergelar ibu. Pada waktu itu study yang saya utamakan, tambahan lagi masa utk saya menamatkan pelajaran hanya tinggal satu tahun shj lagi. Bermakna tinggal setahun saja lagi utk saya kembali ke Msia menemui suami tercinta & keluarga tersayang. Rasanya pada waktu itu tak mampu utk saya lalui hari-hari mendatang seorang diri di perantauan dengan kandungan di dalam perut.
Tetapi ketentuan Ilahi adalah segalanya. Jika Ia mengizin... sesuatu yang mustahil pun akan jadi kenyataan.

Kini kehadiran 'orang baru' amat saya harap serta nantikan, kesunyian & kekosongan hati Faris segera ingin saya penuhi.
Cuma ... rezeki masih belum memihak kepada kami.