Nov 28, 2006

Masih teringat ...

"Hello ma, lagu mano nok goreng kueh tiew serupo ma buat tu?" tanya saya sambil tangan dah get ready dgn pen dan kertasnya.

"Sene jah, mula2 tumis bawe pah tu ... (bla-bla)". ma menerangkan satu persatu.

"Ooooo nur ingak ko bubuh osyter sos !" tanya saya lagi utk menambah kepastian.

"Tok boh pun tak po ..." balas ma pula.

"Oklah ma, pah ni nok stak masok, kiren sale ko abah deh. Assalamualaikum..." saya cuba memendikkan perbualan, sebenarnya baru semalam bersembang panjang dgn ma.

Jam tepat menunjukkan pukul 2:00 pagi, "Bang kita kena tidor lah, nanti tak boleh bangun pulak pagi esok, yang lain tu sambung esok lah ye" kata saya sambil mengacau kuah mee bandung.

"Esok bagi abg ajelah yg goreng kueh tiew tu, nur penat desyouuu".
Aaaaarigataii... saya amat berterima-kasih pada hubby yang sememangnya dari tadi setia menemani saya di dapur.

Pada keesokan harinya dengan bersemangat hubby mengenakan apron, mencuba resepi istimewa dari mak mertua.

Faris pula bangun saja dari tidur terus bertanya "Bila org nak dtg rumah kita?"
Sekejap-sekejap dia menjengah keluar dan yang membuat saya nak tergelak dari jam 10:00 pagi lagi dia dah terpacak depan muka pintu menunggu tetamu datang berkunjung...sabar ajelah.

antara yg dihidangkan for open house's menu