Jan 25, 2008

Tukar langsir

'Tukarlah langsir baru Yang (langsir merujuk kepada template blog ini).' kata hubby.

'Ehhhh abang dah jemu ke? ' tanya saya spontan.

'Tahun baru ni, tukarlah mood sikit.' jawab hubby cuba mempengaruhi saya.

'Tengoklah nanti, bila ada masa.' balas saya. Saya tahu hubby sudah dapat mengagak jawapan itu.

Dalam apa jua situasi, bagi saya adalah penting kita bertindak mengikut keadaan. Begitu juga dalam kehidupan harian saya lebih suka bersederhana, tidak gemar membuat perbandingan antara diri sendiri dan orang lain. Biarlah orang lain tukar langsir, tukar perabot, tukar kereta! Itu hal mereka. Jika mereka berkemampuan biarkanlah... jangan pula disebabkan perkara itu hati kita menjadi tidak keruan. Berbelanjalah mengikut kemampuan sendiri.

Saya lebih selesa mengukur baju di badan sendiri dan saya senang dengan cara begini.