Sep 25, 2007

Sillaturahim

Warga Malaysia di ZurichMakan-makan...terima kasih tuan rumah

'Ayang dah lama tak update blog' kata hubby semasa berbuka tadi.

'Ye ke bang...' jawab saya sambil cuba mengingat kembali tarikh akhir saya menulis.

Sebenarnya sudah beberapa kali saya menyuarakan keinginan untuk 'bersara' dari tugas sampingan ini. Tetapi hubby selalu membantah. Jika bukan kerana dorongan hubby rasanya 'Omoide' ini sudah lama berkubur.
Baru-baru ini sebelum hubby berangkat ke Switzerland dia bertanya 'Ayang tak ada rakan blogger di sana?'.
'Eeeemm...' reaksi saya spontan. Saya bukan blog mania jauh sekali mempunyai ramai rakan blogger. Bukan kerana malas untuk bertandang ke blog kawan-kawan. Cuma saya sibuk dengan tugas tetap... kerja dan rumahtangga (berkata di dalam hati ini baru anak seorang!). Tetapi kerana tidak ingin menghampakan suami, sehari sebelum hubby berangkat saya merayap di alam cyber mencari kenalan di bumi Swiss.

Akhirnya saya terjumpa dengan seorang hamba Allah. Salam perkenalan saya hulurkan. Niat di hati ingin mendapatkan beberapa info buat hubby mencari makanan/restauran halal dan tempat survenior di sana.
Walau antara kami tidak pernah bersua apatah lagi mengenali antara satu sama lain, hubungan sillaturahim ini amat senang terjalin. Dia sekeluarga dengan murah hati menjemput hubby berkunjung ke rumahnya. Kecil tapak tangan ngiru kami tadahkan. Hubby amat berbesar hati menerima pelawaan mereka.

Saya rasakan inilah keistimewaan yang ada pada rumpun bangsa kita, yang mungkin tidak ada pada masyarakat lain. Mudah melayan tetamu dan tidak lokek masa. Selepas menjamu selera mereka membawa hubby berjalan-jalan di sekitar bandar Baden. Bagi kami yang seringkali bermusafir diri, layanan sebegini, jasa dan budi baik yang mereka berikan akan sentiasa kami kenang.

Terimakasih kepada
Ann sekeluarga, abang Arif & isteri dan buat semua warga Malaysia di Zurich.

Ole-ole dari keluarga Ann...arigatou

Comel sangat...Ann's junior