Sep 3, 2007

Happy birthday 3-9-'07

Happy birthday to me!
Birthday boy

Faris & papa favourite menu

Seperti tahun lalu kami menyambut hari lahir Faris awal sehari. Semalam pagi-pagi lagi saya sudah masuk dapur, memasak menu kegemaran Faris dan hubby. Saya mulakan dengan memasak kuahnya dahulu, gulai kuzi. Selepas itu barulah kerja menebar jala. Kemudian telifon pak 'Aoki ' suruh hantarkan pizza, katanya sibuk-sibuk selepas 1 jam baru boleh sampai. Merajuk dengan pak 'Aoki' kami telifon pula pak 'Domino'. Pak 'Domino' tidak menghampakan. 30 minit kemudian dia tiba.

Sementara itu birthday boy pula, esok nak sekolah hari ni lah baru sibuk-sibuk nak siapkan kerja sekolah. Hubby menemani Faris sambil mengemas-gemas barang yang akan dibawanya malam nanti. Katanya sebelum pergi biarlah dia habiskan masa bersama Faris. Tahun ini sudah 2 kali berturut-turut hubby tiada pada hari lahir Faris.

Hubby selalu menyuarakan perkara ini kepada saya, katanya kalau boleh dia mahu Faris terus begini. Terus kekal dalam dunia kanak-kanak. Saya mentertawakan hubby... sesuatu yang tak masuk dek akal kata saya.
Tetapi sebenarnya jauh di lubuk hati ini saya mengharapkan perkara yang sama... saya ingin Faris terus manja dengan kami, ingin melihat dia terus main perang ala ultraman dan raksaksa dengan papanya, dan saya ingin dia terus mengadu 'Mama perut Faris sakit.. mama kepala Faris pening.. mama Faris sakit bird..' dengan saya seperti yang dilakukannya sekarang.
Besar sudah anak kami. Cepat sungguh masa berlalu, sudah genap lapan tahun usianya.