May 7, 2008

Trauma

Tangan dan kaki masih sedikit mengeletar, tetapi saya teruskan memandu. Saya dalam perjalanan mengambil Faris dari sekolah.
Sampai di sana, Faris sudah menunggu. Mulutnya tiba-tiba tergangga apabila melihat bahagian sisi depan kereta kami kemek.

'Mama eksiden tadi' saya memberitahu Faris.
'Eeee ye ke, mama tak apa-apa?' tanyanya.
'Mama ok, cuma mama masih terkejut' jawab saya.

Sampai di rumah saya masih menilik membelek kereta yang dibeli hasil dari penat lelah berkerja separuh masa, sewaktu zaman muda remaja dulu. Rasa sedih sangat.
10 minint kemudian hubby tiba di rumah.

'Ayang tak apa-apa?' tanya hubby sejurus memasuki rumah.
'Nur ok, cuma kereta kita kemek sikit' balas saya lemah.
'Kereta tu kita boleh baiki yang penting ayang selamat' kata hubby.

Kata-kata hubby menyejukkan jiwa saya yang masih trauma dengan kejadian itu.
Sebenarnya saya kurang selesa memandu di Malaysia. Pandangan peribadi saya, hemah memandu orang di sini masih rendah. Lori menjadi raja di jalanraya. Motosikal cilok sana cilok sini sesuka hati. Kereta mewah nak tunjuk hebat dialah yang paling laju, kereta kurang mewah pun nak tunjuk handal, tak nak mengaku kalah.